Pazartesi, Haziran 17, 2013

Misket Kurabiye



Bak yine aynı şey oldu. 

Kaç paragraf yazdım yazdım yazdım, sonra sildim. Artık bunu o kadar sık yapıyorum ki alıştım.

Rabbim! Bu sabrettiğimiz zamanların hürmetine, sen ülkemizi selamete çıkarıver. Gün gelir biz soramazsak bile sen bunların hesabını soracaksın biliyorum. İşte o zaman hakkımızı alacağız bu insanlardan! Sana havale ediyorum Allah'ım. 

Islah eyle inşallah.

Bu minik kurabiyelerimi "Misket Beyinlilere" ithaf ediyorum. Sabrımızı sonuna kadar zorlayan, imtihan vesilesi insanlara. Sağır, kör insanlara. Müslüman görünümlü münafıklara. Her dindara, dini sömürüyor diye iftira atanlara. Başörtüsü düşmanlarına.

O kadar iyi niyetliyim ki bu güzel lezzetli kurabiyelerimi onlara ithaf ediyorum! 



Misket Kurabiye

Malzemeler

  • 4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • (125 gr) yarım paket margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 yarım çay bardağı su
  • 1 yumurtanın beyazı (sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 2 tatlı kaşığı çörek otu
  • 2 tatlı kaşığı susam
  • 3 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

  • Derin bir kaba un ve kabartma tozu koyulur. 
  • Üzerine susam, çörek otu, tuz, şeker ve mahlep eklenir. 
  • Ortası havuz gibi açılır ve margarin, sıvı yağ, su ve yumurtanın beyazı eklenir. 
  • Yavaş yavaş tüm malzemeler karıştırılarak yoğrulur. 
  • Yumuşacık ama ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  • Hamurdan fındıktan biraz büyük cevizden küçük :) parçalar koparılır ve yuvarlayarak şekil verilir. 
  • Yumurta sarısına bulayarak, yağlanmış tepsiye dizilir.
  • 200 derece fırında üzeri pembeleşene kadar pişirilir.
  • Açıkta dursa da bayatlamadan bir hafta boyunca tüketebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder