Cuma, Temmuz 05, 2013

Ekşili Kuru Patlıcan Dolması





Hayırlı Sabahlar - صباح الخير

Dün eşimin doğum günü sofrasından bahsetmiştim biraz. Kuru patlıcan dolmasının tarifini de inşallah bugün yazacağımı iletmiştim. 

Bu dolmayı ablam harika yapıyor. Benim ikinci denemem ama hala aynı lezzete ulaşamadım. Püf noktası tüm malzemelerin bol bol, ekşisinin bol ve tabi ki zeytinyağı/sıvıyağının bol olması. Ben yapımında sıvıyağ kullandım. 

Dünya Mısır'daki darbeyi konuşurken, ben burada bu konularla ilgili bir şeyler yazmaya kalkınca kalemim düğümleniyor sanki. Tüm kelimelerimi, cümlelerimi unutuyorum. Geriye kalanlardansa kendimi ifade edemediğimi düşünüp yazmaktan vazgeçiyorum.  Ama tek bir şey söylemek istiyorum ki, Mursi'nin tutuklanırken ki vakarlı ve başı dik duruşu bile hiç bir şeyin bitmediğinin göstergesi. 

"Asılanlar, cellatlarından daha uzun yaşarlar" 

Bu söz bile tek başına çok şeyi ifade etmeye yetiyor.

#نحن معك مرسي

Müslümanların neden Dünya'da bu kadar geri kaldığı konusunda ve ne yapmamız gerektiği hususunda çokça okumamız gerek. Yani en az yaptığımız şeyden başlamamız gerek! Yazmayı çok iyi biliyoruz ama okuma konusunda sınıfta kaldık! Ve bu dersi geç kalmadan vermek gerek. Çünkü bu sınavların BÜT'ü yok, tekrarı yok. Hayatın tekrarı yok, bize tekrar fırsat verilmeyecek. Bu zelil halimizden sıyrılmamız gerek. Okuyarak, çokça okuyarak inşallah :(

İçimiz sıkıladursun, bugün Cuma namazında tüm dualar Mısır için yapılacak olsun, bizlerde dualarımızı esirgemeyecek olalım ama hayat devam ediyor. 

Ekşili Kuru Patlıcan Dolması

Ben bu tarz yemekleri yaparken, özellikle dolmalarda hiç ölçü kullanmam. Dolayısıyla ölçüleri tahmini olarak vereceğim. Siz pirinç dışındaki tüm malzemeleri bolca kullanmaya önem verin. Lezzeti malzemesinin bolluğunda.

Malzemeler
  • 20 adet kuru patlıcan
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 büyük baş kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı nar ekşisi 
  • Bol pulbiber, nane, karabiber, 
  • 2 tatlı kaşığı sumak
  • 3 diş sarımsak
  • Tuz
  • Bolca sıvıyağ

Hazırlanışı

  1. Öncelikle pirinci bol suyla yıkayıp, sıcak suyun içinde biraz tuz da katarak yarım saat bekletiyoruz.
  2. Patlıcanları bir tencereye alıp suyla yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. İçini doldurabileceğimiz yumuşaklığa gelinceye kadar haşlamamız yeterli.
  3. Yumuşayan pirinçlerin suyunu süzüp, rendelediğimiz ya da ince ince kıydığımız soğanları, salçayı ve tüm malzemelerini ekleyerek iç harcımızı hazırlıyoruz. (Bu aşamada harcın tadına bakarım muhakkak :) )
  4. Dolma içimizi patlıcanlara az miktarda dolduruyoruz. Yarısına kadar doldurmamız yeterli, yoksa benimkiler gibi içinden taşabilir :)
  5. Doldurduktan sonra patlıcanın ağız kısmını elimizle bastırıp kapatıyoruz. Bir tencereye her biri birbirinin üzerine gelecek şekilde (domino taşı gibi) diziyoruz. 
  6. Patlıcanların üzerini kapatacak kadar su ilave edip suyuna da nar ekşisi, sumak ve sıvıyağ ekliyoruz. Biraz tuz da ilave edebilirsiniz. Üzerine bir tabak kapatıp, kapağını da kapatıp, suyu kaynayıncaya kadar orta ateşte kaynayınca kısık ateşte 45 dk 1 saat arası pişiriyoruz. 
  7. Soğuk ya da sıcak servis yapabilirsiniz. 
Sofranın baş tacı olan bir yemek. Ailecek seviyoruz :)
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder